KRAJ BASKÓW

Kraj basków (Pais Vasco) jest regionem w Hiszpanii. Językiem urzędowym jest język Baskijski (w ogóle nie przypominający hiszpańskiego) i kastylijski. Stolica tego regionu to Vitoria-Gasteiz . Na tej stronie opisze wam kilka ciekawych miejsc które udało mi się zwiedzić. Kraj Basków możemy zwiedzać z naszym czworonogim przyjacielem. W pierwszej informacji turystycznej gdy powiedziałem że podróżuje z psem od razu dostałem książeczkę „Euskadi con perro” (Kraj Basków z psem). Zawiera ona wiele informacji o miejscach w których będziemy mile widziani z naszym futrzakiem. Naszą podróż odbyliśmy na początku października i jeśli chodzi o temperatury to w dzień było 25 stopni ale w nocy spadła do 5 stopni także powinniśmy być zaopatrzeni w odpowiednie ubrania.

VITORIA-GASTEIZ

VITORIA-GASTEIZ, zwiedzanie, kraj baskow, hiszpania, turystyka, stare miasto, pais vasco

Bardzo ładna starówka. Raczej nie radze wjeżdżać samochodem do samego centrum my zaparkowaliśmy niedaleko stadionu Mendizorrotza. Przy skrzyżowaniu ulicy : Rosalia de Castro Kalea z pasażem: Paseo de Cervantes znajdziemy spory bezpłatny parking. Stąd do starego miasta dojdziemy w jakieś 20 min. Jeśli zostawicie samochód w tym miejscu to przed wami będzie pasaż dochodząc do niego skręcamy w prawo i idąc cały czas deptakiem dojdziemy do starówki. W informacji turystycznej dostaniemy mapy gratis. Całe stare miasto można obejść w około godziny lub objechać kolejka. Polecam spróbować PINCHOS (cena to około dwóch euro) jest to typowa przekąska tego regionu.

kraj baskow, typowa przekaska, kuchnia baskijska, ciekawostki kulinarne

Zostałem bardzo mile zaskoczony w jednej z knajp. Byliśmy z psem i usiedliśmy na zewnątrz było trochę chłodno a więc kelner zaproponował nam wejście do środka wraz z naszym towarzyszem podróży. Czas zwiedzanie pieszo starego miasta to jakieś dwie trzy godziny. Można również objechać kolejka turystyczną.

kolejka turystyczna, VITORIA-GASTEIZ, kraj baskow, zwiedzanie, starowka

San Juan de Geztelugatxe

pais vasco, kraj baskow, San Juan de Geztelugatxe, gra o tron, zwiedzanie, smocza skala

Przepięknym miejscem jest wysepka na której znajduje się kaplica poświęcona Janowi Chrzcicielowi. Były tutaj kręcone ujęcia do serialu „Gra o tron”, znajdował się tutaj zamek „Smocza Skała”. Wejście na gore zajmie nam około 25 minut krótszą trasą i 45 dłuższą. Należy się zaopatrzyć w wygodne obuwie sportowe. Będziemy mieli do pokonania strome górskie ścieżki i schody składające się z 241 stopni. Nie polecam wejścia z wózkiem dla dzieci. Po dotarciu na górę obowiązkowo zadzwońmy trzy razy dzwonem i pomyślmy sobie życzenie.

Most Biskajski w Portugalete

portugalete, most biskajski, kraj baskow, zwiedzanie, hiszpania, ciekawe miejsca

Most ten został zaprojektowany przez Alberto Palacio i zbudowany pod koniec XIX wieku. Służy do tej pory do przeprawy przez rzekę. Łączy on dwie miejscowości: Portugalete i Getxo. Był pierwszym mostem tego typu na świecie. Ma wysokość około 50 metrów. Na stalowych linach jest podwieszona gondola służąca do transportu ludzi i pojazdów. Wjazd samochodem to koszt dwóch euro i oplata za osobę to 70 centów. Od trzynastego lipca 2006 roku Most Biskajski jen zapisany na liście światowego dziedzictwa Unesco.

San Sebastian

San Sebastian w języku Baskijskim nazywa się Donostia. Jest to miejscowość turystyczna położona nad morzem. Playa de la Concha jest jednym z najbardziej charakterystycznych miejsc tego miasta. Na zwiedzanie potrzebujemy około trzech godzin. Idąc chodnikiem wzdłuż plaży dojdziemy do starówki. Po drodze mijamy kilka restauracji w których możemy coś zjeść. Obiad kosztuje 15-18 euro, oczywiście drożej tez można znaleźć. My zjedliśmy  obiad w restauracji La Perla. Byliśmy z psem, gdy usiedliśmy przy stoliku jeden kelner przyjmował od nas zamówienie a drugi w międzyczasie przyniósł naszemu czworonogiemu podróżnikowi miskę wody. Zapraszam do obejrzenia galerii zdjęć.

San Sebastian, donostia, pais vasco, kraj baskow, podroze, ciekawe miejsca, zwiedzanie

Pamplona

Pamplona znajduje się na granicy dwóch województw: Navarra i Kraj Basków,, jednak należy do Navarry. Jest bardzo znana z gonitw byków które są organizowane w podczas fiesty San Fermin. Jeśli chcemy zaparkować w centrum to na Plaza Castilla znajdziemy płatny parking podziemny. Na tym samym placu znajduje się kawiarnia „Cafe Iruña” w której lubił przesiadywać Hemingway.

pamplona, cafe Iruna, Hamingway, plaza castillo, zwiedzanie, ciekawe miejsca, hiszpania, Navarra
pamplona, cafe iruna, Hamingway, plaza castillo, zwiedzanie, ciekawe miejsca, hiszpania, Navarra
pamplona, Hamingway, plaza castillo, zwiedzanie, ciekawe miejsca, hiszpania, Navarra